Liten uppdatering om läget!

Ja här blir det inte mycket bloggande.. Mycket för att jag nästan aldrig sitter vid datorn längre, surfar nästan bara på mobilen nuförtiden. Man kan säkert blogga från den men det har jag inte lärt mig..

Livet som tvåbarnsmamma har hittills varit hellt fantastiskt.. Visst lille Ebbe har varit sjuk, jag har drabbats av skuldkänslor åt alla möjliga håll, amningen var inte lika enkel som med Viggo, nattsömnen är det ibland lite si och så med.. men hallå vad är det???!!! Jag har lyckats fått en lika lugn och go bebis som Viggo var. Det skriks inte mycket annat än när magen kurrar på lillen, när han ibland har lite lätt magknip kvider han mest en liten stund. Han tycker om att långa stumder ligga för sig själv i soffan eller på en filt på golvet och prata med div osynliga gubbar... I love it!  Jag är väl medveten om att detta kan ändra sig så därför njuter jag så mycket jag bara kan..

Storebror Viggo då?! Han är en underbar bror som gillar att pussas och kramas med lillebror. Vill gärna hjälpa till att byta blöja och hålla flaskan vid matning.. Min stora kille!!! Han pratar nu även mer an någonsin. Hans orförråd är helt otroligt, och minnet likaså.. KOmmentaren vid frukostbordet efter en tugga macka: "KUNGLIGT"  Han kan även räkna till tre. MAn är en stolt mamma dessa dagar!

Vi får se om jag ska försöka uppdatera lite oftare i fortsättningen eller hur det blir..

Kommentarer
Postat av: Hella

Du har så himla goa pojkar Emmma!!!!! Kramis!!

2011-03-25 @ 18:05:36
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

VAd mysigt det låter:) o skönt att det funkar bra också, men Emma dax att börja lära sig lite hur man bloggar med mob vill ju ha mer uppdateringar här givetvis:)

o kööööp vitaminer, hehe!



Jag var nervös inför ett jobb möte som gick bra =)



kram

2011-03-26 @ 06:57:33
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/
Postat av: anna

jag anser inte heller att man är en dålig mamma för att man väljer att gå ut o roa sig, det finns det andra kriterier för... hade jag inte själv varit ut i fredags så hade jag oxå gått på 30+, vilket jag tänkte ända fram tills i lördags men nu har jag fått min dos av uteliv just för tillfället men i maj, då slår jag nog klackarna i taket på 30+. ha så skoj o dansa/drick lite för mig oxå. kram

2011-04-12 @ 08:02:49
URL: http://frujansson.wordpress.com
Postat av: anna

skönt att höra. många höjer på ögonbryna när man säger tuttar så är jag bland folk jag inte känner så bra säger jag nappar...

2011-05-01 @ 21:35:22
URL: http://frujansson.wordpress.com
Postat av: Linda

Jo han kan gå sj men han tycker de blir jobbigt. De är ju backe hela vägen hem. Å jag kan inte bära honom heller om han helt plötsligt vägrar gå. Ska bli skönt å bli av med magen snart:)

2011-05-20 @ 14:06:23
URL: http://ljeriksson.blogg.se/
Postat av: Linda

Dålig stil å stava med enkel v:) haha:)

Är de bra med er annars?

2011-05-21 @ 09:11:50
URL: http://ljeriksson.blogg.se/
Postat av: Sanna Mamma Till Skrutt

Men Emma hur går det med bloggen?:)



förresten TACK, skrev svaret i min blogg enklast så när alla frågade:) men det går fort. är redan i vecka 18:)

kram

2011-09-28 @ 08:29:47
URL: http://susannahlundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0