Dålig uppdatering av mig!

Det har varit lite dålig uppdaterng av mig den senaste veckan har jag märkt. Har funnits annat att göra!

Måndagens viktminsknng hamnade på -0,2. Inte så mycket men det går ju neråt i varje fall. Får se hur det går nu på måndag då jag inte har räknat ordentligt denna veckan. Jag borde inte ha gått upp men det kanske inte blir så mycket ner.. Jaja, den som lever får se!

Viggo har åkt på sin första öroninflammation.. Vi var till doktorn i torsdags pga att han har hostat en del på nätterna, ville kolla att allt var som det skulle med honom. Doktorn upptäckte då att han var röd i båda  öronen så vi gick där ifrån med recept på kåvepenin... Tror ni att herren i huset tycker att kåvepenin är gott??? Jag lovar att allt som jag fick in i hans mun spottade han ut igen. Prövade med både sked och spruta, blandat med sylt och chokladsås.. Ratades big-time av herr V. Rinde dagen efter till doktorn igen för att höra vad vi skulle ta oss till. Hon gav tips så som att hålla för munnen på honom, eller näsan för då var han tvungen att svälja. Bullshit säger jag, allt spottades ut igen. Hon gick tillslut med på att skriva ut en annan sort.. Inte för att V tycker bättre om den men den ska bara ges 2 ggr om dagen (den andra 3), och vara hälften i mängd.. Så idag lördag har jag nog lyckats få i honom 75% av doserna.. Alltid något... Kan bara säga att vi har en bestämd herre här hemma.

Imorgon ska jag på klädparty hemma hos Pernilla. Det ska bli trevligt, men jag lämnar nog V hemma. SKönt att få va lite ensam. På kvällen är det styrelsemöte med handbollen. Ska eventuellt klämma in en husvisning i mellan också.. ;-)

Fick ett samtal från min mamma också för en liten stund sen. Min mormor har tyvärr gått bort idag. KÄnns vädigt vemodigt! Dock var hon gammal och vädigt dement så det var väl hemnnes tur. Hon hade bara satt sig i en stol och somnat in.. Men man blir väldigt ledsen...

Nepp, nu ska jag nog se nån film på tv..

Kommentarer
Postat av: Hella

Jag hörde om Viggo idag av Lena. Hoppas han inte blir som Hugo bara, men han har ju hittat sin favvo pencellin. Amimox heter den o smakar jordgubbsmilkshake sägs de. Hoppas Viggo är piggare. Vart ska ni kolla på hus?

Tråkigt med mormor, tänker på dig gumman. Kram

2009-11-14 @ 21:51:56
Postat av: Sarah

Svar från bloggen: Hehe, jag är också beredd på December även om det känns lite vemodigt.. Hoppas du har rätt om att hon kommer den 18:e..=)



Beklagar sorgen efter din mormor, det är så trist att förlora sina nära & kära. =(



Ta hand om er!

Kram

2009-11-15 @ 00:07:01
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad tråkigt att läsa om din mormor! Hoppas V kryar på sig och att vi ses på onsdag! Kram

2009-11-15 @ 12:01:52
URL: http://feurdas.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0